Grzybica / choroba skóry w odbycie, pępku, penisie i na głowie - Zapytaj lekarza

  • 23.03.2012, 21:13

    Witam. Mam spory problem ze skórą w trzech miejscach: odbytem, penisem oraz odbytem. Wszystko rozpoczęło się od swędu odbytu. Początkowo zbagatelizowałem trochę problem i myślałem, że częstsza higiena oraz bardziej delikatne żele/mydła pomogą. Niestety tak się nie stało. Oprócz swędu pojawił się ból, jakby mocno suchej skóry, więc zacząłem ją nawilżać co niestety nie pomogło. Następnie pojawiły się zmiany skóry na żołędziu, następnie swędzenie, pieczenie oraz ból przy zdejmowaniu napletka. Postanowiłem z początku udać się do lekarze rodzinnego, który powiedział, iż mam grzybicę i dostałem receptę na Pimafucort w kremie i maści. Bardziej tłusty na odbyt, drugi na penisa. Z początku wszystko było okej, do momentu, gdy nie skończyły mi się te leki i problem powrócił. Postanowiłem iść do dermatologa, gdyż sądziłem, iż o wiele lepiej rozpozna moją dolegliwość i zastosuje dokładniejsze leczenie. Niestety, efekty okazały się być jeszcze gorsze. Terapia polegała na używaniu różnych kremów (z każda wizytą innych) zaczynając od mycosolon, poprzez clotrimazolum, pimafucort + tabletki myconafine, kończąc na Diprosalicu. Wszystkie oprócz pimafucort + tabletki myconafine nie działały, a nawet było wręcz odwrotnie, gdyż skóra wyglądała jeszcze gorzej, nasiliło się swędzenie oraz ból. Po 4 wizytach postanowiłem zmienić dermatologa, gdyż terapia nie działa. W tym czasie pojawiło się swędzenie pępka oraz jego zaczerwienienie, co jeszcze bardziej mnie zmartwiło. Udałem się tym razem do płatnej kliniki (tamta była bezpłatna) i przedstawiłem co mi jest. Drugi dermatolog powiedział, ze mogą to być Drożdzaki. Wtedy akurat mój penis wyglądał dobrze, gdyż dopiero w dniu wizyty skończył mi się pimafucort, a objawy powracają po 2-3 dniach. Zarówno pierwszy i drugi lekarz nie do końca byli przejęci moim problemem i miałem wrażenie, że lekko bagatelizują moje objawy. W końcu nic nie widział na żołędziu. Mimo to przepisał mi travocort i travogen, które miałem stosować przez 2 tygodnie i tak zrobiłem. Wszystko ustało i nie było żadnych objawów. Po niecałym tygodniu niestety powróciły, więc powróciłem do kuracji, ale że kremy się kończyły postanowiłem iść na kolejną wizytę. Podobna sytuacja z żołędziem, gdyż tam wystarczyły 2 dni aby wszystko wróciło do normy, więc znowu lekarz powiedział, że nic tu nie ma. Zdecydował się aby wybrać travocort i traogen, zaś potem przejść na zinalfat. Dodatkowo, na głowie pojawiły mi się jakieś grudki, więc dostałem Diprosalic, zaś do mycia miejsc intymnych oraz pępka Plivafem. Niestety, po przejściu na zinalfat, wszystko wróciło ze zdwojoną siłą i ponownie wszystko bolało. Na głowie nadal mam grudki, zaś resztę utrzymuję w ryzach za pomocą travocortu, gdyż działa najlepiej i mogę normalnie funkcjonować, ale ile ja mam go używać? Gdy przestaję tak po 2-3 dniach objawy wracają, a używam go od 2 miesięcy i zaczynam lekko panikować.

    Tyle kremów, różnych metod a nadal jest źle. Najpierw był tylko odbyt, potem penis, pępek a na końcu głowa. Nie wiem co mi jest, gdyż w 100% lekarze mi nie pomogli, ale jakoś nie byłem zadowolony z nich, gdyż miałem wrażenie, że nie do końca mi wierzą. Skąd to się wszystko wzięło? Co ja mam zrobić? Próbowałem utrzymać wszystko w ryzach (higiena, częste zmiany ręczników, pranie w wysokich temperaturach ubrań). Dodatkowo, chyba mój kot ma grzybicę, więc nie wiem czy to nie od niego to wszystko, sam nie wiem.

    Proszę o pomoc w moim przypadku. Z góry dziękuję.

    Michał Kowalczyk
    Odpowiada lek. Michał Kowalczyk

    Należy kontynuować terapię u lekarza dermatologa. Warto też udać się do lekarza pierwszego kontaktu. Nawracające zakażenia grzybicze mogą być objawem chorób ogólnoustrojowych, np: cukrzycy, czy zakażenia HIV lub innych zaburzeń odporności. Kota należy zabrać do weterynarza, ponieważ może być źródłem zakażenia dla człowieka.

  • Zapalenie mieszka włosowego

    13.03.2014, 21:32

    Witam. w grudniu zdiagnozowano zapalenie mieszków włosowych na glowie. Mam dalej mimo podjętego leczenia zaczerwione miejsca(glównie na czubku głowy)....

    Żaneta Folcik
    Odpowiada lek. Żaneta Folcik

    Porada internetowa nie może służyć diagnostyce ani leczeniu chorób. U pacjenta z zapaleniem mieszków...

  • Plamki u niemowlaka

    22.02.2014, 18:20

    Witam, Ja mam taki problem, mój trzy miesięczny syn od urodzenia na brzuszku ma małą, jasno brązową plamkę, niedawno zauważyłam że obok tworzy mu się...

    Żaneta Folcik
    Odpowiada lek. Żaneta Folcik

    Zapewne obawia się Pani chorób genetycznych związanych z pojawieniem się na skórze plam typu "kawy z...

  • Chrosty i zgrubienie na mostku, guzek w nosie, problem z przełykaniem

    25.01.2014, 15:42

    Witam. Na mostku od paru lat miałem malutka chrostę. Zaczeła sie od jakiegoś roku powiększać. Obok niej pojawiły się nowe. Robią się na nich strupy...

    Żaneta Folcik
    Odpowiada lek. Żaneta Folcik

    Porada internetowa nie może służyć diagnostyce chorób. Poprzez poradę internetową nie jest możliwe...

  • Piękna i zdrowa opalenizna

    Piękna i zdrowa opalenizna
    Wielkimi krokami zbliżają się wakacje, okres w którym każdy z nas marzy o leniuchowaniu na słońcu i pięknej ciemnobrązowej opaleniźnie. Rozkoszując się kąpielami słonecznymi często zapominamy o tym...
  • Rak: molekuły-przynęty poprawiają wyniki radioterapii

    Rak: molekuły-przynęty poprawiają wyniki radioterapii
    Molekuły nazwane Dbait, które właśnie są badane we wstępnej próbie klinicznej jako terapia przeciwko nowotworom, posługują się zadziwiającą strategią: sprawiają, że komórki nowotworowe „wierzą”, iż...
  • Rak skóry: czy badania skryningowe ratują życie?

    Rak skóry: czy badania skryningowe ratują życie?
    Lekarze w Niemczech znajdują wysoką liczbę złośliwych nowotworów, odkąd wprowadzono narodowy program skryningowych badań w kierunku raka skóry. W oparciu o rezultaty z programu niemieckiego, eksperci...