lekarstwo na nadciśnienie - Zapytaj lekarza

  • 06.01.2012, 14:45

    Witam serdecznie,
    leczę się na nadciśnienie od kilkunastu lat .W ub. roku kardiolog zmienił mi lek INHIBACE na COZAAR , ciśnienie na tym leku było za wysokie.Udałam się do lekarza rodzinnego od 3.12. do 7.12. zażywałam VALTAP 80mg. Dnia 7.12. doznałam wstrząsu anafilaktycznego.Od 8.12. zmieniono mi na ATACAND 8 mg.Dalej moje ciśnienie było za wysokie. Obecnie stosuję NEBILET HCT 5mg+12,5 mg. Ciśnienie jest w porządku, ale mnie uczula i wysusza śluzówkę w gardle.Bardzo
    proszę o podpowiedź, co ma mi zapisać moja młodziutka lekarka rodzinna.

    Michał Kowalczyk
    Odpowiada lek. Michał Kowalczyk

    W leku którym Pani przyjmuje jednym ze składników jest lek moczopędny, stąd może być uczucie suchości. Leczenie u Pani zostało włączone według ogólnie przyjętego schematu. Niestety nie ma recepty na lek, który będzie na 100% skuteczny u każdego pacjenta. Często trzeba stosować więcej niż jedno lekarstwo. Pani stosuje tzw. preparat skojarzony i skoro ciśnienie jest w normie, to znaczy że terapia jest właściwa. Inną rzeczą jest Pani dyskomfort, który może stanowić podstawę dla lekarza do zmiany preparatu. Niestety trzeba uzbroić się w cierpliwość, ponieważ nie zawsze łatwo jest ustalić konkretny schemat leczenia nawet przez doświadczonych lekarzy.

  • Problem z cisnieniem

    16.01.2014, 20:05

    Moj problem dotyczy cisnienia a wlasciwie nadcisnienia, tak mi sie wydaje.Mam 39 lat nigdy nie mialam problemow z cisnieniem az do ostatniego...

    Żaneta Folcik
    Odpowiada lek. Żaneta Folcik

    Szanowna Pani, na podstawie przedstawionych pomiarów jak najbardziej można rozpoznać u Pani...

  • Zaburzenie erekcji

    12.05.2013, 16:27

    Witam. Mam 23 lata. Od urodzenia choruję na nadciśnienie tętnicze. Mierzę dość regularnie i największe mam 150/85. Niedawno poznałem dziewczynę....

    Żaneta Folcik
    Odpowiada lek. Żaneta Folcik

    Porada internetowa nie może służyć diagnostyce ani leczeniu chorób. Przyczyn zaburzeń erekcji jest...

  • Lek loniten a moje nadciśnienie tętnicze

    04.03.2013, 17:30

    Tresc pytania jest niedostepna

    Żaneta Folcik
    Odpowiada lek. Żaneta Folcik

    Loniten (Minoxidil) ze względu na swoje liczne działania niepożądane w leczeniu nadciśnienia,...

  • Nadciśnienie tętnicze podczas ciąży

    Nadciśnienie tętnicze podczas ciąży
    Ciąża dla wielu kobiet rozpoczyna całkiem nowy etap w życiu. Jest to jednak okres, w którym niezbędne jest wzmożenie kontroli zdrowia, gdyż właśnie wtedy odpowiadamy nie tylko za własne życie, ale...
  • Nadciśnienie: korzyści płynące z aktywności fizycznej

    Nadciśnienie: korzyści płynące z aktywności fizycznej
    Nadciśnienie tętnicze to dolegliwość rodzinna. Kiedy jedno z rodziców jest nadciśnieniowcem ryzyko dla dziecka jest dwukrotnie większe niż normalnie. Jednakże eksperci utrzymują, że można uchronić...
  • Bieg w kierunku zdrowia - czyli sport a nadciśnienie

    Bieg w kierunku zdrowia - czyli sport a nadciśnienie
    Mówi się, że aktywność fizyczna jest lekiem na wszystko. Pomaga odreagować stres, utrzymać piękną sylwetkę, usprawnić pamięć i koncentrację. Istotne jest także to, że regularne uprawianie sportu...