TaskBeat
Sport a żylaki

Aktywność fizyczna jest zalecana w przypadku występowania żylaków kończyn dolnych. Są jednak ograniczenia - nie każda dyscyplina sportowa przyniesie nam korzyść i pomoże nam walczyć z żylakami. Wręcz przeciwnie - niektóre dyscypliny mogą przyczynić się do pogłębienia się choroby, dlatego bardzo ważne jest, aby wybrać odpowiedni rodzaj oraz ilość aktywności fizycznej.

Polecane aktywności mają wspólne cechy:

  • są rytmiczne,
  • nie obciążają stawów
  • nie zmuszają do wykonywania gwałtownych ruchów.

Do zalecanych przy występowaniu żylaków dyscyplin sportowych należą:

  • pływanie,
  • spacery,
  • jazda na rowerze,
  • taniec,
  • golf,
  • sporty poprawiające krążenie,
  • marsz,
  • chód,
  • biegi narciarskie.

Do dyscyplin sportowych, które są zalecane przy występowaniu żylaków, jednak należy zastosować pewnie ograniczenia należą:

  • piłka nożna (ta dyscyplina jest dyskusyjna, ponieważ często jej skutkiem są kontuzje ścięgien i stawów, które powodują, że przez jakiś czas nie można wykonywać żadnych ćwiczeń fizycznych),
  • kajakarstwo,
  • tenis: gra jeden na jeden lub w debla,
  • wioślarstwo,
  • skoki i rzuty.

Sporty, które nie są zalecane to:

  • boks,
  • podnoszenie ciężarów,
  • surfing,
  • squash,
  • podnoszenie ciężarów,
  • jazda na rowerze - wyczynowo,
  • narciarstwo alpejskie,
  • wszelkie sporty siłowe.

Jeśli już chorujemy na żylaki to wybór aktowności i jej ilość powinny być dostosowane do stopnia rozwoju choroby i powinny być skonsultowane z lekarzem, aby nie zaszkodzić swojemu zdrowiu.

<div class="speech-bubble"><div class="speech-bubble-up"><div class="speech-mark-left"></div><em><a href="http://pastylka.pl/forum/zylaki-konczyn-dolnych/4658,doswiadczenia-po-operacji-zylakow">Doświadczenia po operacji żylaków</a><br /> - Gość</em><div class="speech-mark-right"></div></div><div class="speech-bubble-down"><strong>Podyskutuj na forum!</strong></div></div>

Może on również zalecić opatrunki uciskowe, dzięki którym noga nie będzie nabrzmiewać podczas ćwiczeń.

SPORTY WODNE, A ŻYLAKI

Pływanie, gimnastyka i aquajogging to jedne z najbardziej polecanych sportów dla osób z żylakami kończyn dolnych. Dzięki pływalniom sporty te możemy uprawiać przez cały rok nie zważając na pogodę i porę roku. Woda wywiera nacisk na żyły, który działa jak leczniczy opatrunek uciskowy. Coraz więcej pływalni oprócz standardowych zajęć pływania oferuje również inne aktywności, jak gimnastyka lub bieganie w wodzie. Im większa głębokość wody tym większy opór wody na nogi. Podczas gimnastyki oraz aquajoggingu głębokość wody nie powinna przekraczać poziomu klatki piersiowej. Po wyjściu z basenu dobrze jest unieść nogi oraz poczekać aż ciało ochłodzi się po wyjściu z ciepłej wody.

Bardzo ważne jest, aby pamiętać, że jacuzzi nie jest dobre dla osób z żylakami kończyn dolnych. Woda pod tak dużym ciśnieniem mocno uciska nogi, może podrażnić żyły i spowodować ich zapalenie lub inne komplikacje!

SPACERY, A ŻYLAKI

Spacery, marsze są bardzo wskazane dla osób z żylakami. Należy zaopatrzyć się w wygodne obuwie oraz zadbać o odpowiednią trasę spaceru (najlepiej płaski lub lekko pagurkowaty teren).

JAZDA NA ROWERZE, A ŻYLAKI

Podczas jazdy na rowerze pracują między innymi mięśnie łydek, co jest wskazane przy żylakach. Ważne jest, aby dobrać odpowiedni rower oraz trasę jazdy. Trasa nie powinna być zbyt górzysta (jak wcześniej zostało wspomniane wyczynowe jazdy rowerem nie są wskazane), a rower powinien mieć umieszczoną wysoko kierownicę, abyśmy utrzymywali prostą postawę podczas jazdy, a nie musieli się schylać.

Tagi: przyczyny żylaków, żylaków, choroby żył, zapalenie żyły, żylaki nóg jak leczyć, co na żylaki nóg, leczenie żylaków, żylaki kończyn dolnych, żylaki na nogach, żylaki, co na żylaki, jak zapobiegać żylakom

Dodaj komentarz do artykułu

Awatar
Gość
Wybierz nick i awatar!