TaskBeat

Sposoby na bezsenność

Kategorie:
Psychologia

Choroby:
Bezsenność
Poleć stronę
Sposoby na bezsenność

Sen jest nieodłącznym i bardzo ważnym elementem naszego życia. Jest on niezbędny, aby odnawiać siły komórek nerwowych. Niestety często nie dbamy o to, aby zapewnić sobie odpowiednią ilość snu, a bezsenność, czyli trudności z zaśnięciem lub utrzymaniem się w stanie snu są częstym zjawiskiem.

Przyczyn bezsenności jest wiele i mogą być to między innymi: stres, zmartwienia, podniecenie, zbyt wysoka temperatura w pomieszczeniu sypialnym, brak świeżego powietrza, ciężkostrawne jedzenie spożywane wieczorem, kawa, herbata lub papierosy, nieodpowiednia dieta, mała aktywność fizyczna, nienależyta troska o swoje zdrowie, nienależyte dbanie o siebie.

Oto kilka rad jak radzić sobie ze sporadyczną bezsennością.

Przygotuj się odpowiednio do snu

Według dr Wojciecha Beer każda godzina snu przed północą jest więcej warta niż dwie godziny snu po północy, dlatego staraj się nie siedzieć do późnych godzin nocnych i kładź się spać w miarę wcześnie. Przed ułożeniem się do snu dobrze jest wybrać się na krótki (15-20 minutowy) spacer i unikać ciężkostrawnego jedzenia na kolację. Przed pójściem spać dobrze przewietrz pomieszczenie sypialne i zadbaj o to by temperatura w pokoju nie była zbyt wysoka.

<div class="speech-bubble"><div class="speech-bubble-up"><div class="speech-mark-left"></div><em><a href="http://pastylka.pl/forum/bezsennosc/4543,problemy-z-zasnieciem">Problemy z zaśnięciem ;/</a><br /> - Gość</em><div class="speech-mark-right"></div></div><div class="speech-bubble-down"><strong>Podyskutuj na forum!</strong></div></div>

Woda działa uspokajająco i odprężająco, co może być pomocne w problemach z zasypianiem. Bardzo dobrze jest zażyć kąpieli z dodatkiem z wyciągu z igliwa świerkowego lub z solami aromatycznymi. Temperatura wody podczas kąpieli powinna mieć od 32 do 34 stopni Celcjusza. Wskazane jest wyszorowanie całego ciała oraz nacieranie go szorską rękawicą. W przypadku natrysku należy na przemian zmieniać temperaturę wody z ciepłej na zimną, co pobudzi przemianę materii. Natryski wzmagają napięcie tkanek i pobudzają krążenie krwi.

Przed pójściem spać można włączyć cichą, spokojną muzykę, która pomoże nam się odprężyć. Starajmy się nie myśleć o problemach i trudnościach, starajmy się psychicznie odprężyć.

W stanach napięcia przed spaniem połóż się na wznak i ułóż się wygodnie, aby Twoje mięśnie się odprężyły. Zamknij oczy i wyobraź sobie, że Twoja ręka jest ciężka jak ołów. W miare powtarzania tego ćwiczenia na skutek pomyślenia o ciężkości prawej ręki mięśnie Twojego ciała zwiotczeją. Kiedy mięśnie zwiotczeją wyobraź sobie, że prawa ręka jest ciepła i znowu w miarę powtarzania tego ćwiczenia na myśl o ciepłej prawej ręce to wrażenie rozniesie się na całe ciało na skutek rozszerzenia naczyń krwionośnych w skórze. Po uzyskaniu efektu uczucia ciężkości oraz ciepła zazwyczaj zapada sie w sen. W przypadku, gdy nadal nie zasypiamy to takie ćwiczenia pomogą nam usunąć zmęczenie i zapewnią odpoczynek komórkom korowym.

Pamiętajmy, że tabletki na sen tylko pomagają zasnąć, nie leczą one bezsenności.

Na codzień

Wypoczywaj aktywnie - sport jest Twoim sprzymierzeńcem. Staraj się codziennie aktywnie spędzać około dwóch godzin na świeżym powietrzu.

Zorganizuj sobie odpowiednią dietę. Jedz odpowiednie ilości, ani nie przejadaj się, ani nie niedojadaj, nie jedz jednostajnie, zaspokajaj zapotrzebowanie swojego organizmu na witaminy. Odżywiaj sie zdrowo i lekko - usuń z menu ciężkostrawne potrawy, ogranicz alkohol, kawę, mocną herbatę, ostre przyprawy i papierosy. Odpowiednia dieta wpłynie pozytywnie na regularność wypróżnień, co również ma związek ze snem.

Zadbaj o to, aby Twoje łóżko było wygodne. Niektórzy wolą łóżka miękkie, inni twarde - ważne jednak, żebyś dopasował je do siebie i swojej wygody. Zamiast wielkiej poduszki lepiej by była to mała poduszeczka - wałeczek -  i aby była ona wypełniona wełną lub trawą morską (zamiast puchu).

Zadbaj o wilgotność powietrza. Kaloryfery zaopatrz w pojemniki na wodę.

Dbaj o siebie i o swoje samopoczucie. Staraj się nauczyć radzenia sobie ze stresem i unikajy niekorzystnych bodźców ze środowiska.

W ostateczności, lecz nie za często można skorzystać z leków nasennych, należy to jednak skonsultować z lekarzem. Zażywanie ich powinno byc jednak ostatecznością, ponieważ łatwo się do nich przyzyczaić. Sporadyczna bezsenność nie powinna stać się bezsennością trwałą - jeśli tak się stanie należy udać się do lekarza.

Pamietajmy, że zdrowy sen regeneruje nasze siły do zmierzenia się z kolejnym dniem, siły do pracy i uzupełnia naszą energię życiową. Jest to najlepszy środek leczniczy oraz ochronny w stanach nasilonej nerwowości.

Tagi: leczenie bezsenności, zioła na bezsenność, leczenie zaburzeń snu, leki na bezsenność, bezsenność leki, spanie, jak pokonać bezsenność, walka z bezsennością, zaburzenie snu, jak radzić sobie z bezsennością, na bezsenność, sposoby na bezsenność, naturalne sposoby na bezsenność, domowe sposoby na bezsenność, zdrowy sen, kłopoty ze snem, bezsenność choroba, zdrowy tryb życia, coś na bezsenność

KOMENTARZE

4 komentarze
  • Awatar
    Gość, , 25.03.2013, 14:21

    na stronie http://www.naturala.pl/tag/101/sposoby_na_bezsennosc jest o naturalnych sposobach

  • Awatar
    Gość, , 25.04.2013, 15:11

    Bardzo fajne i myślę, ze skuteczne rady, jednak ja chyba jestem z jakiejś innej planety bo mi nic nie pomagało.. Ostatnio wogole nie moglam spac w nocy, mnóstwo pracy a pozniej jeszcze obowiązki rodzinne to wszystko sprawilo ze nie moglam spokojnie spac. Czego ja nie próbowałam..herbatki, spacerki, wysiłek fizyczny,nawet siegnelam po szklanke mleka przed snem mimo ze nie lubię, ale nic nie pomogło :( koleżanka poleciła mi melatoninę lekam. To takie tabletki z melatoniną która odpowiada za prawidłowe odczuwanie dnia i nocy przez organizm. Brałam codziennie po 1 tabletce na 1 h przed pójściem spać. No i pomogło, jestem miło zaskoczona bo znów zasypiam normalnie, nie przebudzam się i mogę dalej śnić :)

  • Awatar
    Gość, , 29.03.2013, 16:57

    دولة قطردو– دولة قط – دولة قطر

  • magda.apotex
    magda.apotex, , 07.09.2014, 17:57

    A próbowałaś zastosować melatoninę? To łagodny środek, który naturalnie występuje w naszym organizmie i jest odpowiedzialny za rytm okołodobowy organizmu. Znacząco skraca czas potrzebny na zasypianie.

    Pozdrawiam.
    Magda,
    doradca online Sen Apotex.

Dodaj komentarz do artykułu

Awatar
Gość
Wybierz nick i awatar!